Selecteer een pagina

† 18-01-1984 – 28-05-2021

Daphne Sparendam

Condoleer

Ter nagedachtenis

Ze was een gelukkig en tevreden mens. Ze hield van het leven en vooral van ons.

Intens verdrietig, maar dankbaar voor de mooie herinneringen die ze bij ons achterlaat, geven wij u kennis van het overlijden van mijn lieve vrouw en moeder

Daphne Sparendam

18-01-1984 - 28-05-2021

Tjade en Luca

De vele kaarten, bloemen, lieve mailtjes en de belangstelling bij het indrukwekkende afscheid op het Grote Kerkplein in Zwolle hebben ons goed gedaan.

Hartelijk dank daarvoor.

Dronten, juli 2021

Correspondentieadres: Van Pijkerenlaan 81, 8096 VA OLDEBROEK

Video van Daphne

Bekijk de video met Daphne die kort voor haar overlijden is opgenomen.

Fun

Condoleer

Family

Travel

Video over Daphne

Kijk

Condoleren

Schrijf een bericht in het condoleance register

Schrijf hier jouw leukste, gekste en/of meest bijzondere herinnering met Daphne.

 

Schrijf een bericht in het condoleance register

 
 
 
 
 
 
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.
Het is mogelijk dat je inzending pas in het gastenboek te zien is nadat we hem beoordeeld hebben.
We behouden ons het recht voor inzendingen te bewerken, te verwijderen, of niet te publiceren.
98 berichten.
Robin uit Dronten schreef op 2 juni 2021
LIEVE Daphne,

De juiste woorden kan ik niet vinden.
Ik weet het als de dag van gisteren dat je de salon in kwam lopen en zei tegen me: Alles moet eraf, want ik begin weer aan de chemo's
We zaten te geinen samen, want er vielen echt veel zwarte lokken op de grond, maar eerlijk die korte kop die rockte je gewoon.
Tijdje geleden toen ik Tjade moest knippen hoorde ik dat de behandelingen niet meer zijn werk deden.
Ik kan het gewoon niet begrijpen dat zo'n prachtige jonge vrouw het leven wordt ontnomen.

Dat je een prachtige ster mag worden☆

Ik denk aan jullie Tjade & Luca

Robin
Even geduld...
Kirsten Dirksen uit Almelo schreef op 2 juni 2021
Lieve Daphne,
Komt dit effe binnen zeg.
Het besef dat het leven zo voorbij kan zijn.
Er schieten me de hele tijd mooie herinneringen door het hoofd; Feestje in Dronten, feestje Aalanden, zachte bolletjes ham, de prachtige Japanse jurkjes en de stoute puber streken. Ik hoop dat je van iedere dag een feestje hebt gemaakt!
Heel veel sterkte aan de nabestaanden.
Even geduld...
Annelies uit Zwolle schreef op 2 juni 2021
Graag condoleer ik jullie met dit grote verlies. Ik heb Daphne niet gekend maar wel gehoord wat voor inspirerende vrouw zij is geweest, een voorbeeld. Ik wens jullie veel liefde en kracht voor de periode die komen gaat. 🌹🍀🌻
Even geduld...
Colin Pelleboer uit Elburg schreef op 2 juni 2021
Lieve familie en vrienden, heel veel sterkte met het verlies van Daphne. De mooiste bloemen worden als eerste geplukt.

Daphne was kort mijn vriendinnetje toen we nog op de basisschool zaten (groep 7). Ik als boertje uit Oosterwolde en zij als stoere meid uit Oldebroek. Wat een combinatie. Supertrots was ik. Het beeld dat we samen over de Schapenmarkt liepen en ik een ketting voor haar kocht staat mij nog steeds bij. Lang duurde onze kalverliefde niet. We zagen elkaar later nauwelijks meer, maar als we elkaar zagen was daar altijd die herkenbare lieve glimlach.

Rust zacht lieve Daphne!
Even geduld...
Inge Griffioen uit Swifterbant schreef op 2 juni 2021
Lieve Tjade, Luca en familie,
Gecondoleerd met dit grote verlies en heel veel sterkte 💖
Even geduld...
Alice uit Hattem schreef op 2 juni 2021
Op één van mijn eerste werkdagen bij de gemeente Dronten leerden we elkaar kennen. Een stoer wijfie, dat zag je direct, maar vooral een hele leuke. Ik heb altijd heel veel waardering voor je gehad. Toen jij die berg op bent gefietst, hebben Marlies en ik bij de Action een medaille voor je gekocht. Maar omdat die per 3 verpakt werden, hebben we ze alle drie maar aan je gegeven. Want het was toch een prestatie van formaat. Met ‘de stichting’ hebben we veel lol gehad in Madrid bij het maken van gekke foto’s. Ook hebben we daar een paar mooie gesprekken gehad. Lieve Daphne, ik ga je missen. Tjade, Luca, familie en vrienden, ik wens jullie heel veel sterkte
Even geduld...
Yeliz Naciri uit Breda schreef op 2 juni 2021
Gecondoleerd en heel veel sterkte 🌹
Even geduld...
Annelies uit Dronten schreef op 2 juni 2021
Weinig woorden zijn goed genoeg om op te schrijven.
Zal onze uren en gesprekken bij de Samenloop voor Hoop niet meer vergeten.
Bedankt voor je vrolijkheid en positiviteit.
Sterkte voor Tjade en Luca en alle familie en vrienden.
❤🌈
Even geduld...
Peter uit Rotterdam schreef op 2 juni 2021
Beste Tjade en verdere familie en vrienden,
Kracht gewenst in het dragen van het verlies van Daphne en troost gewenst uit alle herinneringen
Even geduld...
Jamie Sanders uit Lelystad schreef op 2 juni 2021
Gecondoleerd met dit grote verlies en veel sterkte voor de nabestaanden toegewenst 🙏❤️
Even geduld...
Dominique Vermeulen uit Dordrecht schreef op 2 juni 2021
Tjade en Luca,
Gecondoleerd met dit groot verlies!
Heel veel sterkte en kracht toegewenst.
Lieve groet Dominique (baasbv)
Even geduld...
Gadiza el Gadri uit Klaaswaal schreef op 2 juni 2021
Hierbij wil ik de familie heel veel sterkte wensen met het verlies van een zeer mooie en sterke vrouw. Gecondoleerd Tjade en Luca.
Even geduld...
Christian Hulleman uit Zwolle schreef op 2 juni 2021
Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst!

Lieve Daph, vanaf heel jong kennen wij elkaar, het grote kerkplein, daar waar jij net als ik hebt leren fietsen. We zagen elkaar niet vaak maar als we elkaar zagen dan was dat op het grote kerkplein, steevast tijdens de carnaval, ieder jaar weer! Wat hebben we een plezier gehad, wat had jij altijd een plezier! Momenten om nooit te vergeten.
Even geduld...
Leontien van Born uit Almere schreef op 2 juni 2021
Jeetje wat ben ik hier van geschrokken toen ik dit las. Heb 4 jaar lang bij je in de klas gezeten op Tak. Niet te bevatten dit.
Heel veel sterkte voor jou familie en rust zacht. De hemel is een ster rijker. Gecondoleerd voor iedereen ❤️
Even geduld...
Céline uit Zwolle schreef op 1 juni 2021
Het is lang geleden dat ik de zeldzaam, totaal zichzelf zijnde Daphne tegenkwam in en rond het Wijnhuis.
Uit de mooie woorden van het filmpje blijkt dat ze van bliksem naar licht is gegaan. “Geland”. Hoe mooi is dat ?! Sterkte met het gemis van een jonge vrouw en moeder.
Gecondoleerd.
Even geduld...
Schoonpa uit Dronten schreef op 1 juni 2021
Pragmatisch kan ik het begrijpen, emotioneel nog niet.

Hierbij wil ik iedereen die reageerde of nog gaat reageren bedanken voor de geweldige herinneringen aan Daphne. ❤

Sommige berichten geven de steun die ik zoek, of dat nu met een (glim)lach gaat of met tranen is mij om het even. Dank hiervoor.
Even geduld...
Denise Maas uit Zwolle schreef op 1 juni 2021
Moeilijk wat ik moet schrijven. Ben er van geschrokken toen ik dit voorbij zag komen. Zie je nog zo lopen vroeger op school. Wat een vreselijk nieuws.
Heel veel sterkte voor jou familie en vrienden en iedereen die je lief is. Dat je een mooi lichtpuntje mag zijn hierboven voor je kindjes.
Gecondoleerd voor iedereen ❤
Even geduld...
Barend bosman uit Elburg schreef op 1 juni 2021
Gecondoleerd Tjade en Luca veel sterkte met dit verlies.
Even geduld...
Altwin van Loo uit Veluwe e/o schreef op 1 juni 2021
Mijn gedachten gaan uit naar jullie; Gecondoleerd en veel sterkte aan alle nabestaanden💟
Even geduld...
Alice uit Dronten schreef op 1 juni 2021
Gecondeleerd heel veel sterkte❤
Even geduld...
Esther uit Zwolle schreef op 1 juni 2021
Ik kende je niet, dus kan geen verhaal schrijven over je, maar ken je tante Astrid en jou verhaal heeft mij heel erg aangegrepen. Ik wil daarom ook alle nabestaanden heel veel sterkte en kracht toe wensen❤❤
Even geduld...
Diana de Vlugt uit Zwolle schreef op 1 juni 2021
Jeetje meis heb hier even geen woorden voor...

Gecondoleerd en veel sterkte voor de familie ❤️

Rust zacht lieverd
Even geduld...
Remco Regterschot uit Zwolle schreef op 1 juni 2021
Vreselijk gelachen en gefeest met je tijdens carnaval.
Je was het zonnetje in het Wijnhuis, op het plein.
Sterke aan familie en vrienden.
Even geduld...
Rini en Batje Kroeze uit Oldebroek schreef op 1 juni 2021
Gecondoleerd, en voor nu en de toekomst heel veel sterkte samen!
Even geduld...
Sarah uit Dronten schreef op 1 juni 2021
Lieve Tjade en Luca en iedereen die Daphne lief is, heel veel sterkte met dit verlies, veel liefde in jullie gezien, laat dit jullie sterken. ❤
Even geduld...
Marlies uit Zwolle schreef op 1 juni 2021
Lieve vriendin,
Jij kwam in Dronten werken toen Marvin en ik nog inkomensconsulenten waren. Wij konden al gelijk goed met elkaar. Wat ik erg kon waarderen is dat je niet klakkeloos dingen deed, maar nadacht over gevolgen en dus regelmatig bij mij checkte of iets wel of niet goed was.

Op een gegeven moment hadden wij samen wat vaste klussen. Ook toen je opnieuw ziek werd en we eigenlijk stiekem al wisten dat je niet zou terugkomen, sprak jij nog met onze baas/chef af dat je als je aan het werk zou gaan, je wat klussen voor mij wilde doen. Zo werd je mijn personal assistent. Ik kocht een setje met pennen voor je en toen ik thuis kwam bleken daar hele foute teksten op te staan (iets van You glow girl en Friday is my best day). Niet de beste teksten voor iemand die op vrijdag de behandelingen had. Wat hebben we gelachen toen ik het je gaf.

Ook ging je mee naar Madrid. We hadden een mooi clubje bij elkaar, de stichting. Je was toen nog veel moe. Dus haalde ik tijdens de wandelingen met de stichting trucjes uit zodat jij weer even kon bijtrekken. IJsje hier, winkeltje daar, fotomomentje. De fotomomenten waren trouwens legendarisch (we beelden kunstwerken uit en jij werd opgenomen in de club van selfiekoninginnen).

We deelden een kamer in Madrid. En liefde voor de voetbalclub in het hotel (die benen!). En voor lekker eten (lekker happen!). Maar, vooral voor dieren. In de dierentuin van Madrid kwamen we erachter dat jouw favoriete dier de otter is. En toen gingen we los!

Tijdens en na Madrid werden we hechter en hechter. We waren Instagram appers. Tot en met donderdag appten we tientallen keren per dag, stuurden we elkaar foto’s en video’s van otters en rode panda’s. Op het laatst stuurden we deze ook vooral voor de balans bij al het slechte nieuws. En ik hoorde van Tjade dat dat iedere keer weer een dikke glimlach op je gezicht toverde.

Hoe mooi is het dat je vorige week World Otter Day nog hebt meegemaakt (die pakken ze ons mooi niet meer af!) en dat we nu in het door jouw geliefde Zwolle otters in de stadsgracht hebben.

En toen kwam vrijdag. En was het stil in de app. Ik mis je en ik houd van je. En ik ga heel erg mijn best doen om deze vrijdag te zien als de dag waarop jij geen pijn meer hebt. Ben heul trots op je! Dag schatje ❤

Lieve Tjade, Luca en familie, gecondoleerd en heel veel sterkte. Ik ben er voor jullie! Dikke knuffels en heel veel liefde.
Even geduld...
Karin uit Aruba schreef op 1 juni 2021
Dag lief vriendinnetje van mijn nichtje Anique rust zacht.


Tjade , Lucaen verdere familie heel veel sterkte toegewenst met dit grote verlies.
Even geduld...
Annemiek uit Neuenhaus schreef op 31 mei 2021
Tjade en Luca, heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd. De mooie herinneringen aan Daphne zullen altijd blijven. Lieve Daphne, vanaf het moment dat ik je ontmoette in het Galjoen heb ik je bewonderd om hoe je in het leven staat en hoe je je eigen ding deed ongeacht wat iemand anders ervan vond. Van bijkletsen in het Galjoen, samen lachen tot honing rum drinken na de meerpaaldagen, het was een eer om je te mogen kennen en je zal ontzettend gemist worden.
Even geduld...
Charles uit Dronten schreef op 31 mei 2021
Lieve Daph,

Grote bewondering hoe je de strijd bent aangegaan en werkelijk over bergen en door dalen gefietst. Een liefdevolle vrouw en moeder vol met energie en positiviteit. Respect voor Luca en Tjade die jou de speciale krachten gaf.
We zijn samen opgegroeid en ik ben trots op wie je bent geworden en wat je in mij heb achtergelaten. Als grote zus voor mij.
Het gemis zal groot zijn, maar de mooie herinneringen gelukkig ook.
Jouw lach maakt alles weer goed.

Selamat Jalan
Even geduld...
Joy uit Amersfoort schreef op 31 mei 2021
Lieve Daphne,

Je weet wie ik ben, maar we hebben elkaar helaas nooit in het echt leren kennen. Ik ken jou alleen van de verhalen die Tam mij heeft verteld. Ik weet hoe speciaal jij was door de glinstering van Tam's waterige ogen. Ik wil je bedanken voor de dingen die je Tam geleerd hebt, waardoor zij nu is geworden wie zij is, de vrouw waar ik verliefd op ben geworden. Je hebt mij geleerd dat elke dag een geschenk is en geluk in de herinneringen zit die je samen maakt.

Bedankt Daphne,

Liefs Joy
Even geduld...
Anita Nettuno&Familie uit Brussel schreef op 31 mei 2021
Tjade,Luca ,Mamma ,Papà Broers,schoonzus e´ neefje.

Zeer veel liefde en sterkte geweest met dit immense verlies. Wat een verdriet en pijn.
Maar Daphne was sterk , moedig.
Untill we meet again .💔
Even geduld...
Jakobiene uit Dronten schreef op 31 mei 2021
Lieve tjade en Luca, en lieve Daphne.. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd❤️ gecondoleerd met jullie verlies van je prachtige moeder en vrouw. We denken aan jullie. Liefs ons.
Even geduld...
Melissa uit Dronten schreef op 31 mei 2021
Waar moet ik beginnen. Je was prachtig. Je was een badass. Je was de vrolijkheid zelve. In de afgelopen 4 jaar heb ik met je mogen dansen , heb ik met je mogen proosten op het leven en met je mogen huilen vanwege het leven. Je lach was het gene wat een zaal vol mensen blij maakte. Je zei wat je dacht en deed wat je wou. Niks hield jou tegen en je genoot tot het laatste moment. Lieve daph ik pak de honing rum uit de vriezer en proost er eentje op je. Lieve Tjade en Luca heel erg veel sterkte gewenst met dit verschrikkelijke verlies.
Even geduld...
Hans Jansen uit Dronten schreef op 31 mei 2021
Jarenlang zag ik je als de buurvrouw van het Wijnhuis waar ik werkte, leuk, spontaan, soms knettergek, maar altijd jezelf. Carnaval was een moment in het jaar dat we ook wel samen werkten. Altijd lachen en gezellig. You will be missed. Dikke knuffel en veel sterkte aan familie en vrienden ❤ liefs Hans
Even geduld...
Gerard en Alie Vlieger uit Oldebroek schreef op 31 mei 2021
Gecondoleerd met dit grote verlies. Heel veel sterkte bij de uitvaart en de tijd erna.
De herinneringen blijven zoals dit bijzondere filmpje.
Fam Vlieger. Van Pijkerenlaan 85.
Even geduld...
Priscilla uit Zwolle schreef op 31 mei 2021
Genoeg herinneringen. Jij had geen woorden nodig, je blik zei altijd voldoende.. En je lach, daar word ik blij van.
Jammer, dat je nu al aan je volgende reis bent begonnen. Je hebt zeker meer dan genoeg licht!✨ Goeie reis! Ass-Kicking zal je altijd blijven!😘
En heel veel sterkte familie!❤️
Even geduld...
Diana uit Oldebroek schreef op 31 mei 2021
Lieve familie,

Ik wens jullie heel veel sterkte toe met dit grote verlies😘.
Door de verhalen die ik over Daphne gehoord heb, heb ik haar leren “kennen” als een sterk en krachtig persoon. Je moeder is heel trots op jou Daphne(en je broers). Het gemis zal zeker komen, maar de trots op je is er nu al en zal altijd zo blijven.
Even geduld...
Henk en jenny Jonker uit Oldebroek schreef op 31 mei 2021
Lieve familie,
Wat is het verdrietig dat jullie Daphne moeten missen, zo,n sprankelende jonge vrouw.
Maar wat een kracht spreekt er uit deze video, en wat is het een mooie herinnering aan ons vroegere buurmeisje.
Wij willen jullie allemaal heel veel sterkte toewensen, hart. groet van Henk en Jenny en kinderen.
Even geduld...
Roger uit Zwolle schreef op 31 mei 2021
Heel veel liefde en sterkte voor iedereen 💕
Even geduld...
Hannie uit Zwolle schreef op 31 mei 2021
Gecondoleerd met dit groot verlies. Ik wens jullie heel veel sterkte in de komende tijd. Maar ook de tijd erna. Eerst zal de pijn overheersen, later ga je de, in de video genoemde lichtpuntjes zien, voelen en ervaren.
Ik denk aan jullie.
Hannie
Even geduld...
Patricia uit Zwolle schreef op 31 mei 2021
Dear Daphne,

Time after time,
You were a friend of mine.
Now there is a point of no return,
that makes my heart burn.
I do not know what to say,
I will miss you anyway.
Thinking of you and letting you go
I am sure I will see you at the other side of the rainbow.

Tjade en Luka en familie sterkte met het verwerken van jullie verlies.
Liefs Patricia
Even geduld...
Justin de Groot uit Harderwijk schreef op 31 mei 2021
Gecondoleerd met het verlies. Heel veel sterkte voor de nabestaande.
Even geduld...
Tamara uit Amersfoort schreef op 31 mei 2021
Dag prinses,

ik zie ons nog zitten...bij oma op de bank...
Slappe lach om helemaal niks. Elkaar irriteren tot we moesten lachen. Ruzie maken tot we niet eens wisten waarover 't ook alweer ging. En dan, jawel...weer lachen. Het werd een vast ritueel.

Racen naar the break om nog naar binnen te mogen, weggaan met meer geld dan waarmee we gekomen waren...

Later, in Elburg, stiekem samen in jouw fijne en kleine huisje na 21u...samen zorgen voor Luca, picknicks met zijn drietjes in 't park.

Er waren ook 'grote dingen'.
Festivals. Backstage bij Bevrijdingspop. Dagjes weg.
En toch...het cliché is waar...
De kleine dingen zijn de grootste herinneringen...en die houd ik voor altijd in een doosje in m'n hart, samen met 'onze ring' om mijn vinger.

Ik hou van jou en ben onwaarschijnlijk trots en intens gelukkig dat we deel waren van elkaars leven.
Zonder jou, was ik niet geweest wie ik ben, nu ik later groot ben.

Ook ben ik dankbaar dat ik je dit allemaal nog zelf heb mogen vertellen.
Je weet wel, voor als je niet kan lezen waar je nu bent.

Liefs,
Jouw Popje



Lieve Tjade, geweldige Luca,

Wat hadden jullie toch een topwijf als vrouw en moeder.

Daphne vertelde veel over jullie, daarom voelt 't alsof ik jullie toch (nog steeds, in geval van Luca) een beetje ken.
Jullie mogen trots zijn op jezelf. Ik ben het in ieder geval wel, op jullie.

Veel liefs en een dikke knuffel en kus, al ben ik voor jullie waarschijnlijk een onbekende...
Ik denk aan jullie.

Liefs Tamara Lit
Even geduld...
marc uit zwolle schreef op 31 mei 2021
Gecondoleerd met jullie verlies.
Sterkte en kracht voor jullie. Een dierbare video is het geworden
Even geduld...
Daphne uit Hilversum schreef op 31 mei 2021
Dit hebben jullie mooi gemaakt, goede herinneringen verzameld zo te zien.
Heel veel sterkte aan iedereen die haar lief had❤
Even geduld...
Joey uit Hilversum schreef op 31 mei 2021
Mijn grote lieve nicht.

Ik kan amper bevatten dat je er nu niet meer bent.

Vroeger toen we nog allebei op school zaten in Zwolle en ik weer is ruzie had gemaakt met de verkeerde jongens dan kwam jij wel weer langs op het op te lossen op jouw manier 😉.Je was er altijd om om mij te beschermen.

We gaan je missen.

kus
Even geduld...
Mama uit Oldebroek schreef op 31 mei 2021
❤️
Even geduld...
Matteo uit Zwolle schreef op 31 mei 2021
Even geduld...