Selecteer een pagina

† 18-01-1984 – 28-05-2021

Daphne Sparendam

Condoleer

Ter nagedachtenis

Ze was een gelukkig en tevreden mens. Ze hield van het leven en vooral van ons.

Intens verdrietig, maar dankbaar voor de mooie herinneringen die ze bij ons achterlaat, geven wij u kennis van het overlijden van mijn lieve vrouw en moeder

Daphne Sparendam

18-01-1984 - 28-05-2021

Tjade en Luca

De vele kaarten, bloemen, lieve mailtjes en de belangstelling bij het indrukwekkende afscheid op het Grote Kerkplein in Zwolle hebben ons goed gedaan.

Hartelijk dank daarvoor.

Dronten, juli 2021

Correspondentieadres: Van Pijkerenlaan 81, 8096 VA OLDEBROEK

Video van Daphne

Bekijk de video met Daphne die kort voor haar overlijden is opgenomen.

Fun

Condoleer

Family

Travel

Video over Daphne

Kijk

Condoleren

Schrijf een bericht in het condoleance register

Schrijf hier jouw leukste, gekste en/of meest bijzondere herinnering met Daphne.

 

Schrijf een bericht in het condoleance register

 
 
 
 
 
 
Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.
Het is mogelijk dat je inzending pas in het gastenboek te zien is nadat we hem beoordeeld hebben.
We behouden ons het recht voor inzendingen te bewerken, te verwijderen, of niet te publiceren.
Matteo uit Zwolle schreef op 4 juni 2021
De dag waarvan we wisten dat die zou komen. De rouw was er al lang voor dit afscheid.

Het is een bizar jaar geweest. Vooral de afgelopen maanden.

Ik vond het vreselijk om Daphne zo te zien lijden. En toch maakte ze er elke keer het beste van.

Ze heeft ons als familie het afgelopen jaar zo dicht bij elkaar gebracht. Waar we eerst maar een keer per jaar met z’n allen samenkwamen tijdens kerst, waren we nu elke week samen.

Ik heb het gevoel dat we in het afgelopen jaar meer hechter zijn geworden als familie dan in een heel leven mogelijk zou zijn op de oude manier.

En het wordt mij nu steeds meer duidelijk dat Daphne deze invloed niet alleen op ons als familie had.

Wanneer ik de verhalen van anderen lees of hoor, dan ben ik telkens weer opnieuw onder de indruk van de positieve impact die Daphne heeft gemaakt.

De meest heldere sterren branden als eerste op. Wat heeft ze veel licht gebracht.

En wat ben ik trots op haar. Ik voel me bevoorrecht dat ik Daphne als zus mocht ervaren. Ik heb zoveel van haar mogen leren.

Ook haar dood leert me waardevolle lessen.

Het kind in mij wil nu in een slachtofferrol gaan zitten en dit gebruiken als excuus om dingen niet te doen.

Daphne heeft me laten inzien hoe broos en kwetsbaar het leven is. Niets is vanzelfsprekend.

Mijn reactie is daarom nu juist het tegenovergestelde. Ik kies ervoor om deze gebeurtenis te gebruiken als brandstof om dingen juist wel te doen. Me niet te laten beperken door angst of ego.

Ik vind het prachtig hoe ik Daphne mocht zien groeien. Ik bewonder zelfs hoe ze is gegaan. Met volledige overgave. Ze leek geen wrok, woede of zelfs frustratie te hebben. Ze was er klaar voor.

Daph, ik ben zo dankbaar dat jij mijn grote zus was. Het is beter om jou te moeten verliezen, dan jou nooit als zus te hebben gehad.

De mooie herinneringen verzachten de pijn. Ik ben dankbaar dat je nu niet meer hoeft te lijden. Dankbaar dat je kan beginnen met je volgende reis.

Ik ga je missen hier op aarde Daph, maar ik weet dat onze wegen elkaar opnieuw zullen kruisen.

Alleen maar liefde.
Even geduld...